A BA1-es járat Londonból New Yorkba közlekedik hétköznaponként. De miben tér el ez a járat attól a másik 30-tól, ami a két várost köti össze? Először is, ez nem egy hagyományos óriás gép, amelyre több száz embert zsúfolnak össze, hanem egy Airbus A318-as típusú gép. Az A320-as családhoz tartozó gép, hasonlít a WizzAir gépeihez csak még kisebb. Ez azt is jelenti, hogy elméletben nem lenne képes arra, hogy átrepülje az Atlanti-óceánt.Azonban ezt a gépet úgy alakították át, hogy csak Business ülések legyenek benne. Így az átlagos 100-130 fő helyett mindössze 32 főt szállít. A 32 ülés mindegyike Business Class ülés, ezért hagyományos economy jegyet nem árulnak erre a járatra. Ennek megfelelően a jegyárak is jóval drágábbak, mint a megszokott, kb. 1 millió forintba kerül egy retúrjegy.
De további extrái is vannak a járatnak. A megszokottól eltérően nem a heatrow-i reptérről indul, hanem a jóval kisebb London City reptérről. A London City reptér mindössze néhány megállóra található London üzleti központjától, így már a kijutás és az ott tartózkodás is sokkal kellemesebb, mint az óriási Heatrown. Sőt a check-in egészen 20 perccel a járat indulását megelőzően nyitva van. A tömegtől sem kell tartani, hiszen erről a reptérről csak kis gépek tudnak felszállni. (Zárójel: A LOT-nak is van már Budapestről a City-re járata és nagyon kedvező jegyeket lehet elcsípni, irányonként 15-20 ezertől, sokkal jobban járunk, mintha 10 ezerért mennénk pl. Stanstedre Ryanairrel, mert a LOT-nál benne van a kabinbőrönd is.)
Az utasokat természetesen Business Lounge várja, hideg és meleg ételekkel egyaránt. S a fedélzeten további ételkülönlegességeket szolgálnak fel. Mivel a reptér méretei miatt a járat nem tud felszállni tele tankkal, így kénytelenek megállni az írországi Shannon repterén, hogy további üzemanyagot vételezzenek az óceán fölé. De ez sem hátrány, sőt, kihasználva a megállót az utasokat egy úgynevezett "pre-clerance" eljárás keretében már itt, Shannonban beléptetik őket az Egyesült Államokba. Ez azt jelenti, hogy amikor a new york-i JFK reptéren leszállnak, akkor már nem kell kivárniuk azt a hosszú sort a belépéshez, hanem egyenesen mehetnek be a városba.
A BA1-es járatot minden tekintetben úgy alakították ki, hogy egy vállalati magángép hatását adja vissza az utasoknak. A képek és a szolgáltatások alapján, ez úgy tűnik sikerült is.
Források: www.planespotters.net és www.ausbt.com.au